طرح ها، برنامه ها و پروژه ها، اقدامات استراتژیکی هستند که به عنوان ابتکارات استراتژیک شما برای اجرای استراتژی شناخته می شود. مشکل آنجایی است که شما برای اجرای مؤثر استراتژی نباید به یک اندازه به این اقدامات زمان، انرژی و هزینه تخصیص دهید. این کار باعث می شود تا اقدامات مؤثر برای رسیدن به مقصدتان مغفول واقع شود و به این ترتیب، سرمایه اصلی کسب وکارتان که همان زمان است را از دست بدهید. ۲۰ درصد اقدامات در قالب طرح ها، برنامه ها و پروژه ها هستند که ۸۰ درصد اثربخشی را برای اجرای مؤثر استراتژی دارند. مدیریت ابتکارات محصول غیرحضوری و دیداری است که نحوه مدیریت طرح ها، پروژه ها و برنامه ها را بیان می کند تا استراتژی شما اجرایی شود. این محصول جزء عناصر اصلی «منظومه جامع مدیریت (نجم)» در مرحله طرح ریزی استراتژی است که نقش بسیار حیاتی در اجرای مؤثر استراتژی کسب وکار یا سازمان شما دارد.
محصول ویدئو آموزش مدیریت ابتکارات نشر مکتب تغییر چیتگرها در دسته بندی حقوق و مدیریت قرار دارد. این محصول از برند متفرقه می باشد.